لە چاوەڕوانی چاپدا

غەیب و عەقڵ، چاپکراوی نوێ

ئەڤ پەرتوكە:
بابەتێ ژیری (عەقلی) د پەیوەندیا هەبوونا بن دنیایێ (ئاخرەتێ) دا وەردگریت، ئەوا نەپەنی ژ بەر چاڤێت مرۆڤی، و قورئانێ گۆتییێ: نەبەر (غەیب). ب راستی پەیڤا غەیب د گریدەیا (عەقیدا) ئیسلامێ دا دوو رامانێت نێزیكی ئێك وەردگریت، هەلبەت ئەگەر د ناڤبەینا وان دا هندەك جیوازی هەبیت، ل دویف هایبوونا مەخسەدێ: ژ لایێ بەلگەهێ ماوەیی (زەمان. دەم)ی، غەیب ئەوە كو هەر تشتێ نهێنی ژ بەر چاڤێت مرۆڤی ژ كاروبارێت رابووری و یێن نوكە و یێن ئایندەیی.
ژ لایێكا دی بەلگەهێ جهی ڤە (مكان)، ئانكو غەیب وەك عالەم و تایبەتبوون، ئەوا هەست وهایێت مرۆڤان و هێزا وی یا عەقلی نە گەهنێ، وەكو هەبوونا خودێ كو وی چ جه نینن، و عالەما پشتی مرنێ، و كاروبارێن بن دنیایێ، و هندەك بووینەرێت ئەم نەبینین كو ملیاكەتن… و هێژتا، ئەوێت شرعەتی فرمانا مە پێكری باوەریێ پێ بینین، ئەڤە ئەو چەندە یا د بێژنێ باوەری (ئیمان).

سەنتەری زەھاوی

بابەتەكانی نوسەر

Leave a Reply