5. لە کۆتایی دونیا و هاتنى قیامەتدا پێغەمبەر عیسا دادەبەزێت و دەبێتە ئەندامێکىئەم ئوممەتە و حوکم بە قورئان دەکات و شەریعەتى پێغەمبەرى خۆمان پەیڕەو دەکات. وە بە پێی ڕیوایەتێکىیش -هەرچەند لاوازە- هاوسەرگیرى لەگەڵ ئافرەتێکى ئەم ئوممەتەدا دەکات و منداڵیشيان دەبێت و ناوى دەنێن موحەممەد و موسا.
پێشەوا (قورتوبی)لەو بارەیەوە دەفەرموێت: ((و أن عيسى عليه السلام يتزوج بامرأة من آل فلان و يرزق منها و لدين فيسمى أحدهما محمد و الآخر موسى و يكون الناس معه على خير و في خير زمان و ذلك أربعين سنة، ثم يقبض الله روح عيسى و يذوق الموت و يدفن إلى جانب النبي صلى الله عليه و سلم في الحجرة)). التذكرة في أحوال الموتى وأمور الآخرة: ص162.
عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عَمْرٍو رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا، قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: «يَنْزِلُ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ إِلَى الْأَرْضِ، فَيَتَزَوَّجُ، وَيُولَدُ لَهُ، وَيَمْكُثُ خَمْسًا وَأَرْبَعِينَ سَنَةً، ثُمَّ يَمُوتُ، فَيُدْفَنُ مَعِي فِي قَبْرِي، فَأَقُومُ أَنَا وَعِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ فِي قَبْرٍ وَاحِدٍ بَيْنَ أَبَى بَكْرٍ وَعُمَرَ». أورده ابن الجوزي، في العلل، برقم: 55080 –باب نزول عيسى عليه السلام. وقال (ج2، ص433): ((هذا حديث لا يصح والإفريقي ضعيف بمرة)).
عن مُحَمّدِ بنِ يُوسُفَ بنِ عَبْدِ اللّهِ بنِ سَلاَمٍ عَن أَبِيهِ عَنْ جَدّهِ قال: “مَكْتُوبٌ في التّوْرَاةِ صِفَةُ مُحَمّدٍ، وَصِفَةُ عِيسَى بنُ مَرْيَمَ يُدْفَنُ مَعَهُ. قالَ فقالَ أَبُو مَوْدُودٍ: وقَدْ بَقِيَ في البَيْتِ مَوْضِعُ قَبْرٍ”. رواه الترمذي، في السنن، برقم: 3617 -باب في فضل النبي صلى الله عليه و سلم. وقال (ج5، ص588): ((هذا حديث حسن غريب. هكذا قال عثمان بن الضحاك، والمعروف الضحاك بن عثمان المدني ضعيف)).
7. بەهۆى ئەم هەمووە نزیکی و تێکەڵى و ئینسیجامەى لەنێوان شەریعەتى هەردوولادا هەیە، کۆمەڵێک ئەحکام و بڕیارى شەرعى و پەیوەندى مرۆیی و کۆمەڵایەتى ئاسانکارى تێدا کراوە و لەنێوان گەلانى هەردوولادا ڕێگەى پێ دراوە. وەکو: ڕەوایەتى خواردن و خواردنەوەى یەکتر و، هێنانى ژن لێیان و، زۆرێک لە مامەڵە دونیاییەکانى دیکە، وەکو دیارى پێبەخشین و هاتوچۆ و ..